Tuesday 25 June 2019

SAYA TIDAK MAHU MENJADI SEPERTI ALTANTUYA DAN KEVIN MORAIS -HAZIQ AZIZ-



KESEMUANYA kerana video hubungan intim songsang yang tular baru-baru ini.  Dan rakyat Malaysia mempunyai pelbagai reaksi ke atasnya.  Sehingga ke hari ini kita mungkin hanya didodoikan dengan jawapan daripada pihak yang satu lagi manakala Haziq Abdullah bin Abdul Aziz, Ketua AMK Cabang Santubong yang mengaku bersama di dalam video itu belum lagi diwawancara.  Dan akhirnya pada hari ini sebuah laman media berjaya menjejakinya yang sedang menenangkan fikiran di Langkawi.  

Antara yang dinyatakan oleh Haziq Aziz melalui sidang temuramah itu adalah bagaimana beliau sebenarnya berpendapat beliau telah melakukan perkara yang betul yakni bercakap benar daripada terus bersembunyi.  Mungkin karier politik beliau telah berakhir tetapi kebenaran harus diperkatakan dengan penuh keikhlasan. Beliau juga amat takut dan tidak mahu penghidupannya berakhir seperti Altantuya  dan Kelvin Morais. Ini kerana yang beliau sedang tentang adalah mereka yang memegang kerajaan sekarang.  

Reaksi keluarga beliau di Kuching turut beliau ambilkira dan bagaimana beliau bimbang akan keselamatan anggota keluarganya dan terasa betapa kecewa ibunya yang tercinta yang menangis tanpa henti tatkala video itu tular di seluruh Malaysia. Malahan ahli keluarga beliau yang merupakan kaum Melayu Sarawak konservatif tidak boleh menerima apa yang berlaku dan tidak keluar rumah kerana malu atas apa yang berlaku.  

Pautan penuh berita seperti ini:



Sehingga ke hari ini polis masih lagi menyiasat kes video yang tular dan Haziq Aziz telah memberikan kerjasama yang sepenuhnya.  Manakala di pihak individu yang didakwa teman seranjangnya yakni seorang Menteri Kanan masih tidak mengambil apa-apa tindakan menyaman Haziq Aziz jika benar ianya adalah fitnah seperti yang dikatakan.  

Dalam pada itu masih lagi tertanya-tanya apa pula reaksi Ketua PKR Cabang Santubong yang pada beberapa minggu yang lepas berani membuat sidang LIVE di dalam FB malah membuat penafian di dalam akhbar tempatan bahawa Haziq TIDAK MENGAKU BAHAWA ITU ADALAH BELIAU DI DALAM VIDEO tersebut.  Dan ini amat bertentangan dengan apa yang kita fahami di dalam sidang temuramah sebenar Haziq Aziz dengan wartawan Mstar.  Siapa yang bercakap bohong sebenarnya?  

No comments:

Post a Comment