Wednesday 7 February 2018

MENJELANG PEMILIHAN NAIB PRESIDEN PBB - Calon No 7


HUJUNG minggu ini menyaksikan empat jawatan penting iaitu Naib Presiden PBB sayap bumiputera akan dipilih oleh perwakilan.  Bukan sesuatu yang mudah kerana ada tujuh calon yang hebat-hebat belaka akan bertanding untuk jawatan ini. Usaha lobi melobi sudah kedengaran dari semua bahagian perwakilan tetapi yang nyata jawatan penting ini haruslah diisi oleh mereka yang benar-benar tepat kerana inilah antara pemimpin yang akan meneruskan legasi kecemerlangan PBB sebagai sebuah parti politik di Sarawak.  

Datu Haji Len @ Talif bin Salleh bukanlah satu nama yang asing di kalangan rakyat Sarawak malah di dalam barisan kabinet Sarawak sekarang, beliau merupakan Menteri Muda Perancangan Bandar, Pentadbiran Tanah dan Alam Sekitar.  Antara ahli politik senior di dalam kancah politik PBB yang juga merupakan ADUN N41 Kuala Rajang (dahulunya Belawai) yang menang bergaya pada PRN Sarawak tahun 2016 yang lepas.  

Terkenal dengan ketegasannya di dalam perkhidmatan namun amat murah dengan senyuman serta senang didekati oleh masyarakat.  Mungkin kriteria ini boleh menjadi pemangkin untuk beliau memenangi hati perwakilan kelak.

No comments:

Post a Comment