Wednesday 7 February 2018

MENJELANG PEMILIHAN NAIB PRESIDEN PBB - Calon No. 5


ANTARA pengamal undang-undang yang tersohor di Sarawak melalui firma guamannya sendiri sebelum menceburi dunia politik Sarawak.  Calon No. 5 yang ditampilkan adalah Datuk Haji Abdul Karim Rahman Hamzah yang juga ADUN N15 Asajaya.  Membarisi kabinet Sarawak sebagai Menteri Pelancongan, Kesenian, Kebudayaan, Belia dan Sukan Negeri Sarawak.  

Orangnya agak tenang dan cukup lantang mengutarakan pendapatnya lebih-lebih lagi apabila berbicara konteks perjuangan autonomi yang sedang diusahakan oleh Kerajaan Sarawak sejak dibawah mantan Ketua Menteri Allahyarham Pehin Sri Datuk Patinggi Haji Adenan Satem dan seterusnya Ketua Menteri terkini iaitu Datuk Patinggi (Dr) Haji Abdul Rahman Zohari.  Seringkali kata-katanya mendapat perhatian warga netizen dan rakyat Sarawak kerana ianya begitu tepat dan jitu jika diucapkan.  

Mungkin kelantangannya bersuara bagi pihak rakyat serta sifatnya yang mudah didekati dan “super cool” akan berjaya meraih undian dari perwakilan lebih-lebih lagi golongan muda yang sentiasa menyanjung keperibadian seperti itu.  Pengalaman beliau juga sebagai orang lama di dalam politik PBB juga akan diambilkira.  

No comments:

Post a Comment