Sunday 8 October 2017

“BUJANG SENANG” TIADA DI LIGA MALAYSIA 2018

HANYA kerana isu perlesenan yang langsung tidak diuruskan dengan professional makanya pasukan bolasepak Sarawak mungkin tiada kelibatnya lagi beraksi di Liga Malaysia 2018.  Satu hal yang sudah tentu begitu menghampakan peminat sukan bolasepak di Sarawak malah tidak keterlaluan ianya juga cukup memalukan kita semua sebagai rakyat Sarawak.
Dengan banyaknya isu tunggakan gaji pemain baik dengan LHDN malah KWSP menyebabkan pihak pengurusan Persatuan Bolasepak Sarawak memerlukan sokongan daripada pihak korporat mahupun individu untuk membantu mereka. Ini bukannya kesalahan pengurusan PBS yang baru sebaliknya ini merupakan pekung yang terpaksa ditanggung oleh mereka dek kerana pengurusan lama yang tidak cekap.  
Umpama nyawa di hujung tanduk, PBS cuma mempunyai masa beberapa hari sahaja lagi apabila tarikh akhir untuk menyelesaikannya adalah pada 16 Oktober ini. Sudah tentu sekiranya ini terjadi banyak impak yang berlaku lebih-lebih lagi tentang isu pembangunan bolasepak Sarawak yang sedang kita usahakan sekarang akan menjadi sia-sia semuanya. 

No comments:

Post a Comment