Thursday 29 June 2017

PRU KE-14 : PBB DEMAK LAUT SIAGA






CORAT coret Pilihanraya Umum Malaysia semakin terasa apabila banyak jentera parti di seluruh negara telah mula mengatur pelbagai strategi untuk menghadapinya.  Walaupun untuk konteks Sarawak, musim pilihanraya hanya meliputi pengundian bagi kawasan parlimen kerana untuk pilihanraya negeri sudahpun selesai pada tahun 2016 lagi.  

Walaupun begitu PRU mahupun PRN bukanlah pokok persoalannya kerana walau di dalam apa jua misi untuk Barisan Nasional mengungguli pucuk pemerintahan di Putrajaya akan tetap berjalan seperti biasa.  Begitulah juga kesiap siagaan untuk cawangan PBB Demak Laut yang dipimpin oleh ADUN Demak Laut iaitu YB Dr. Hazland Abang Hipni.  Umpama sediakan payung sebelum hujan begitulah perumpamaan di dalam membicarakan kaedah pengurusan tadbir yang lebih dinamik bagi ranting PBB Demak Laut ini.  

Luasnya kawasan DUN Demak Laut sememangnya tidak boleh dinafikan maka untuk itu sejak awal-awal lagi, beliau bersama jentera PBB Demak Laut telah mengambil langkah drastik dengan membahagikan ranting PBB Tabuan Hilir kepada tiga bahagian.  Kesemuanya dilakukan bagi memastikan sebarang isu yang tampil lebih mudah dan senang diselesaikan serta mendapat perhatian yang lebih cepat berbanding sebelum ini.  

Selain itu, perlaksanaan Projek Transformasi Luar Bandar (RTP) untuk DUN Demak Laut juga terus rancak berlangsung seperti yang dirancangkan sebelum ini.  Kesemuanya dilakukan bagi memastikan untung nasib rakyat di Demak Laut sentiasa diutamakan sejajar dengan apa yang menjadi keutamaan kerajaan Barisan Nasional Sarawak selama ini.  


Nota: Teaser artikel sekitar Majlis Rumah Terbuka ADUN Demak Laut pada 2 Syawal yang lepas. 

No comments:

Post a Comment