Tuesday 27 June 2017

VIOLET YONG (DAP) KEHABISAN MODAL


AGAKNYA sudah tiada isu yang hendak diketengahkan sehingga duit raya di ketika Majlis Rumah Terbuka Bersama Ketua Menteri Sarawak baru-baru ini menjadi salah satu serangan basi bagi seorang pemimpin DAP Sarawak iaitu Violet Yong.  Tanpa memahami apakah makna “duit raya” di dalam konsep tradisi sambutan Hariraya maka beliau boleh membuat tuduhan sembrono keatas kepimpinan Sarawak.  

Di laman sosialnya beliau berlagak angkuh seolah-olah nilai duit raya yang dikatakan hanya RM10 berbanding RM50 untuk golongan OKU yang hadir pada majlis tersebut di ketika pemerintahan Ketua Menteri sebelumnya iaitu Allahyarham Tok Nan pula diperbandingkan. Bukanlah nilai yang seharusnya dimanipulasi oleh Violet Yong kerana hakikatnya Kerajaan Negeri Sarawak sejak dari dahulu lagi tidak pernah melupakan golongan OKU yang sentiasa dibantu.  

Mungkin kerana sudah tidak mampu menerima serangan balas warga netizen atas “kebodohannya” itu akhirnya memaksa Violet Yong “membuang” postingnya sendiri di laman sosialnya.  Lain kali berfikir dahulu sebelum membuat apa-apa kerana di dalam dunia media sosial ini walau “didelete” posting “printscreen” tetap ada untuk menjadi rujukan.  

Ingin juga bertanya apakah sumbangan Violet Yong mahupun DAP Sarawak di dalam membantu golongan OKU di Sarawak selama ini? Tepuk dada tanya iman. 

No comments:

Post a Comment