Friday 23 June 2017

WONG CHING YONG (SUPP) DISIMBAH ASID


KITA dikejutkan dengan satu lagi berita buruk semalam apabila Timbalan Pengerusi SUPP Cawangan Dudong iaitu Wong Ching Yong cedera disimbah asid oleh orang yang tidak dikenali. Kejadian malang yang menimpa beliau menyebabkan beliau mengalami kesan-kesan melecur di bahagian muka dan badan.

Menurut laporan, dinyatakan kejadian tersebut berlaku di Lorong Tuanku Osman 4, Sibu iaitu kira-kira jam 12.15 tengahari. Dikatakan beliau pada masa itu sedang berjalan seorang diri menuju ke arah keretanya yang diletakkan di kawasan parkir di kawasan tersebut. Tindakbalas beliau yang menoleh sewaktu namanya dipanggil telah mengundang malang apabila dua orang lelaki yang tidak dikenali tiba-tiba menyimbah asid ke arahnya dan berlalu pergi selepas kejadian.

Buat masa sekarang, Wong Ching Yong sudahpun diterbangkan ke HUS untuk rawatan lanjutan setelah beliau usai kejadian cuba mendapat rawatan di sebuah pysat perubatan swasta di Sibu. Pihak polis masih lagi menyiasat dan menjejaki mereka yang bertanggungjawab. Kes ini akan disiasat mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaaan.

No comments:

Post a Comment