Saturday 11 July 2020

5 ANAK SARAWAK SELAMAT TIBA DARI TERKANDAS DI NIGERIA


KITA almaklum ada rakyat Sarawak yang masih lagi terkandas di bumi Nigeria semenjak serangan Covid-19 dan hari ini kita menerima perkhabaran gembira bahawa seramai 25 lagi rakyat Malaysia yang diterbangkan dari Lagos, Nigeria yang mana sudahpun selamat sampai di KLIA kira-kira jam 9.15 pagi tadi.  Mereka menaiki penerbangan yang diatur oleh Kerajaan Nigeria melalui hubungan antarabangsa antara Malaysia dan Nigeria iaitu dengan pesawat Air Peace.  

Dari jumlah 25 orang rakyat Malaysia itu ada lima orang merupakan anak Sarawak iaitu:

1. Injun Anak Kee.  Injun mempunyai kediaman di Cheras, Kuala Lumpur telah memilih untuk menjalani kuarantin di rumahnya selama 14 hari.  

2.  Mohd Salleh bin Abdullah berlepas dari KLIA dan tiba di Miri, Sarawak kira-kira jam 12.07 tengahari tadi di Lapangan Terbang Miri dan diarahkan untuk menjalani kuarantin seperti SOP yang ditetapkan untuk warga Sarawak yang baru tiba dari luar negara.  

3. Benjamin Langai.  Menaiki penerbangan dari KLIA dan tiba di Miri  kira-kira jam 11.07 pagi dari KLIA dan sedang menjalani kuarantin.  

4. Leonard Kurtzman Anak Lane.  Menaiki penerbangan dari KLIA ke Kuching dan tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching sekitar jam 3.30 petang dan sekarang sedang menjalani kuarantin di Harbour View Hotel, Kuching.  

5. Willie Ngalih Anak Jayang - Tiba di Miri kira-kira jam 11.07 pagi dari KLIA dan sedang menjalani kuarantin.   

Selamat pulang ke tanahair diucapkan kepada mereka semua dan terima kasih Kerajaan Sarawak, Kerajaan Malaysia serta Kerajaan Nigeria atas usaha membawa mereka pulang ke tanahair yang tercinta.     

No comments:

Post a Comment