Friday 17 July 2020

SARAWAK DILANDA GELOMBANG KEDUA COVID-19


SESUNGGUHNYA kita tidak mahu dibadai sekali lagi oleh musuh halimunan yang kita perangi hampir tujuh bulan lamanya namun apakan daya hari ini 17 Julai 2020 Sarawak disahkan dibadai oleh gelombang kedua Covid-19.  Ini berikutan kes positif Covid-19 yang baharu direkodkan sudah mencecah dua angka hari ini iaitu sebanyak 10 kes.  Dari jumlah itu enam kes adalah di daerah Kuching dan masing-masing dua kes di Daerah Samarahan dan Bintulu.

Hal ini diwar-warkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan Bencana Negeri Sarawak iaitu Datuk Amar Douglas Uggah Embas sewaktu sidang media harian di Kuching petang tadi.  Sungguhpun begitu beliau turut mengingatkan rakyat Sarawak untuk TIDAK PANIK sebaliknya terus mematuhi segala garis panduan yang telah ditetapkan oleh Kerajaan sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan berlangsung.  

Tambah beliau lagi, Sarawak bersama dengan Kementerian Kesihatan Malaysia sudah di dalam kesiapsiagaan dan akan terus melakukan yang terbaik bagi membendung virus Covid-19 menular di Sarawak.  

Pautan berita penuh:


#staysafeSarawakian
#fightscovi19 

No comments:

Post a Comment