Wednesday 15 July 2020

PERKHIDMATAN BAS SEKOLAH PERCUMA SARAWAK DILANCARKAN


BUKAN janji “aik liur” tetapi ini janji yang ditepati sepertimana sewaktu pembentangan Belanjawan Sarawak 2019 yang lepas.  Dan semalam menyaksikan Ketua Menteri Sarawak iaitu Datuk Patinggi Dr. Abang Abdul Rahman Zohari bin Tun Datuk Abang Haji Openg melancarkan Bas Sekolah Percuma Sarawak di bangunan Yayasan Sarawak, Kuching.  

Difahamkan perkhidmatan bas sekolah percuma di Kuching ini merupakan projek perintis yang mana apabila ianya sudah stabil kelak akan diperluaskan ke Sibu dan Miri secepat mungkin.  Buat masa sekarang, perkhidmatan bas sekolah percuma dibahagikan kepada 18 zon iaitu mencakupi daerah Kuching dan Samarahan yang mana ia melibatkan 32 buah sekolah.  Sementara itu ada 46 buah bas sekolah dan juga van sekolah yang terlibat.  

Pautan berita penuh:


Dikala sekarang rakyat terhimpit dengan kos sarahidup yang hidup telahan lagi kita masih berperang dengan Covid-19 sudah tentu bantuan daripada Kerajaan Sarawak bagi mengurangkan kos menghantar anak-anak ke sekolah akan memberi sedikit kelegaan kepada para ibubapa.  Untuk warga di Sibu dan Miri bersabarlah dahulu menanti perkhidmatan bas sekolah percuma menjengah ke tempat anda.  

No comments:

Post a Comment