Wednesday 30 August 2017

PENUTUPAN KL2017: 1 ACARA DWI MISI




SUKAN SEA edisi yang ke-29 baru sahaja melabuhkan tirainya dan serentak dengan itu juga kejayaan manis tercipta apabila Malaysia dinobatkan sebagai Juara Sukan SEA untuk kali ini dengan rekod terbaik iaitu 145 emas yang belum pernah kita perolehi semenjak menyertainya.  Sesuatu yang harus kita banggakan sebagai anak Malaysia kerana hakikatnya kejayaan kejohanan ini terletak pada setiap bahu atlit, sukarelawan, pegawai sukan serta kita sebagai rakyat Malaysia itu sendiri.  

Sukan itu berjaya menyatupadukan kita dan itulah yang tercapai sepanjang kejohanan ini berlangsung di Malaysia.  Rakyat Malaysia yang dari pelbagai kaum dan agama mahupun fahaman politik tetap bersatu menyokong kontinjen Malaysia.  Kalah atau menang itu bukan persoalan kerana itu adat permaian.   Yang penting semangat patriotik itu tetap ada untuk memastikan kita berjuang atas nama Malaysia.  

Atas kejayaan ini juga, hadiah daripada Kerajaan Malaysia untuk rakyat Malaysia turut diumumkan bahawasanya 4hb September 2017 diwartakan sebagai cuti umum untuk Malaysia.  Walau tiada pingat yang dikalongkan di leher rakyat Malaysia namun hadiah “cuti umum” ini cukup bermakna untuk kita semua kerana secara tidak langsung 31 Ogos (Hari Kebangsaan), 1 September (Sambutan Hariraya Aidiladha) adalah cuti umum dan ditambahlagi hari Isnin depan makanya cuti panjang untuk kita semua.  

Satu acara penutup yang penuh warna-warni dan sambutan Hari Kebangsaan Malaysia turut menghiasi segmen akhirnya. Satu acara dwi misinya.

Syabas dan Tahniah Malaysia dan Salam Hari Kebangsaan Malaysia, 31 Ogos.

#bangkitbersama
#kitasamahero
#sejarahtercipta

No comments:

Post a Comment