Tuesday 12 July 2016

ATLET SUKAN PERAHU LAYAR SUKMA SARAWAK MAUT


TINGGAL beberapa hari lagi, kita akan menyaksikan Sukan Malaysia XVIII yang akan berlangsung di Sarawak pada 22 – 31 Julai 2016.  Segala persiapan sudah pun siaga bagi menyambut sukan terbesar di Malaysia ini. 
Namun disebalik segala persiapan ini, kita berdukacita apabila mendapat perkhabaran bencana yang menimpa 2 atlet SUKMA Sarawak yang menemui ajalnya apabila terlibat di dalam kemalangan jalanraya di  Jalan Marina Bay, Miri semalam, 11 Julai 2016.  Dua atlet yang terlibat adalah Mohammad Syafiq Halias dan Muhammad Syafiq Hasnan.  Kedua-duanya berusia 15 tahun dan berasal dari Miri, Sarawak. 
Difahamkan mereka merupakan atlet sukan perahu layar dan ketika kejadian mereka di dalam perjalanan untuk menghadiri latihan di pelabuhan kapal layar yang terletak tidak jauh dari kawasan kemalangan.  Penunggang motosikal iaitu Muhammad Syafiq Halias maut di tempat kejadian manakala pemboncengnya iaitu Muhammad Syafiq Hasnan cedera ringan dan dikejar ke Hospital Miri untuk mendapat rawatan. 
Ianya adalah satu kehilangan besar untuk pasukan perahu layar SUKMA Sarawak.  Salam takziah untuk keluarga Allahyarham Muhammad Syafiq Hasnah. Semoga rohnya ditempatkan di kalangan para syuhada dan mereka yang beriman.
Al-Fatihah. Amin.

No comments:

Post a Comment