Tuesday 19 July 2016

JEMPUTAN TERBUKA UNTUK DUA ACARA BERGANDA




PADA Julai 2016 ini merupakan bulan yang meriah bagi seluruh rakyat Sarawak.  Ini kerana pada bulan inilah 2 acara berganda sedang berlangsung di Sarawak Bumi Kenyalang.  Untuk 2 acara ini segalanya sudah siaga dan kita hanya menghitung hari bagi meraikannya.   
Dua acara berganda ini adalah:


1.  Majlis Sambutan Hari Sarawak, 22 Julai 2016 (Jumaat)

Setelah 53 tahun menunggu, akhirnya Sarawak akan merayakan Hari Sarawak iaitu satu tarikh yang menyaksikan Sarawak diurustadbir oleh anak watan Sarawak sendiri daripada pihak koloni British.  Dengan usaha Ketua Menteri Sarawak akhirnya 22 Julai ini diiktiraf juga malah ianya adalah cuti umum bagi Sarawak Bumi Kenyalang. 

Majlis sambutan Hari Sarawak ini akan diadakan di sebelah pagi pada 22 Julai 2016 di Tebingan Kuching.  Ianya akan dihadiri oleh TYT Sarawak, Tun Pehin Sri Abdul Taib bin Mahmud berserta dengan kabinet dan pemimpin Kerajaan Negeri Sarawak.  Pelbagai acara telah dirancang untuk menghormati hari bersejarah Sarawak ini. 



2.   Majlis Perasmian SUKMA XVIII, 23 Julai 2016 (Sabtu)

SUKMA XVIII sudahpun berlangsung dan majlis perasmiannya akan diadakan pada hari Sabtu, 23 Julai 2016 bertempat di Stadium Sarawak jam 7.00 petang.  Pelbagai acara penuh warna-warni telahpun dirancang bagi memastikan bahawa penganjuran SUKMA pada kali ini adalah yang terbaik pernah diadakan.  



Untuk itu, jemputan terbuka ini adalah untuk semua rakyat Sarawak agar bersama-sama memeriahkan suasana.  Dan adalah diingatkan untuk sentiasa datang awal ke venue yang ditetapkan bagi mengelakkan kesesakan. 

No comments:

Post a Comment