Sunday 24 July 2016

KEMERIAHAN PERASMIAN SUKMA SARAWAK XVIII BERTARAF “OLIMPIK”




“PERASMIAN Sukma Sarawak XVIII bertaraf Olimpik” .. itulah kata-kata daripada pengantara SUKMA Sarawak XVIII yang bersiaran langsung dari Stadium Sarawak malam sabtu lepas, 23 Julai 2016.  Tiada yang lebih membanggakan daripada itu kerana itulah yang menjadi harapan setiap rakyat Sarawak.  Sarawak setakat ini belum pernah menghampakan apabila berbicara tentang penganjurannya.

Bersaksikan ribuan rakyat Sarawak dan para atlet dari perbagai negeri di Malaysia serta ribuan penonton siaran langsungnya sudah tentu dapat merasai betapa meriahnya suasana penganjurannya.  Kontinjen SUKMA Sarawak penuh gagah perkasa membarisi perjalanan masuk kontinjen-kontinjen yang lain bersama-sama dengan mascot SUKMA yang unik dan comel.

Harapan Ketua Menteri Sarawak iaitu Datuk Adenan untuk Sarawak mengulangi prestasi terbaik 1990 menjadi juara keseluruhan sudah tentu menjadi azimat buat team Sarawak.  Setakat pukul 10 malam tadi, Sarawak sedang mendahului senarai pungutan pingat dengan 20 emas, 12 perak dan 20 gangsa sudah tentu menjadi satu amaran buat kontinjen negeri yang lain.

Tahniah atas kecemerlangan untuk upacara perasmian yang gilang-gemilang buat penganjur SUKMA Sarawak XVIII.  Pastikan kecemerlangan juga terus diterjemahkan dengan senarai pungutan pingatnya di sepanjang kejohanan berlangsung.

72 Gold For Sarawak, We Must!  

No comments:

Post a Comment