Friday 8 July 2016

HINANYA AIDILFITRI DI MATA MP TAIPING


TRADISI kanak-kanak berkunjung dari rumah ke rumah merupakan amalan yang mewarnai perayaan sambutan Aidilfitri di Malaysia.  Namun di mata seorang ahli parlimen Taiping iaitu Nga Kor Ming ianya seperti satu benda yang dipolitikkan bagi menunjukkan lagi sikap beliau yang mengamalkan politik “desperado”. 

Manakan tidak satu karikatur yang dimuatnaik di laman facebooknya pada 5hb Julai 2016 yang mengaitkan pemberian duit raya kepada kanak-kanak dan tetamu ketika hariraya sebagai rasuah malahan juga dikatakan menerima “dedak”. Mungkin juga MP Taiping lupa bahawa di dalam adat kaum Tionghua juga mempunyai pemberian “angpau”.  

Bolehkah pemberian angpau juga disamakan dengan memberi rasuah. Atau mungkin juga parti-parti yang bersekongkol dengan DAP selama ini seperti PKR dan PAN yang rata-ratanya juga turut dianggotai pemimpin dari masyarakat Islam yang sudah tentu memberi duit raya kepada kanak-kanak juga turut dikatakan memberikan rasuah?

Tindakan MP Taiping ini sebenarnya menghina serta merendah-rendahkan perayaan masyarakat yang berbilang bangsa di Malaysia.  Mungkin selepas ini Nga Kor Ming akan membuat kenyataan bahawa laman facebooknya digodam seperti selalunya.  Biasalah baling batu sembunyi tangan ini memang kepakarannya.

No comments:

Post a Comment