Thursday 28 July 2016

MAJLIS RAMAH MESRA AIDILFITRI PBB ZON KUCHING 2016




SUDAH menjadi satu tradisi bagi PBB Sarawak menganjurkan Majlis Ramah Mesra Aidilfitra PBB mengikut zon saban tahun. Semalam, 28 Julai 2016 telah diadakan majlis yang sama iaitu untuk zon Kuching.  
Terserlah kemeriahan suasana majlis ramah mesra aidilfitri ini dengan bukan sedikit jemputan yang datang yang rata-ratanya adalah penyokong setia parti dan barisan menteri kabinet negeri serta veteran-veteran PBB. Ianya sudah tentu sebagai satu simbol bahawa PBB Sarawak itu walau pemimpin datang dan pergi namun ianya tetap sejiwa senada memperjuangkan kesatuan rakyat Sarawak apa adanya. 
Kesibukan tugas menjalankan tugasan mentadbir Sarawak dilupakan seketika dan kesemua mereka bertegur sapa bertanya khabar selain bertukar-tukar fikiran disamping mencuba bakat terpendam iaitu mendendangkan lagu. Dengan iringan band live, MP Puan Hajjah Nancy Shukri, Yang Berbahagia Tan Sri Ahmad Urai serta ramai lagi yang mengalunkan lagu adalah antara pemanis di dalam acara majlis yang meriah tetapi tetap sederhana ini.

No comments:

Post a Comment