Sunday 17 July 2016

STARBUCK COFFEE SIBU TERBESAR DI SARAWAK


MUNGKIN agak klise bagi kita kerana ramai yang berkata hanya yang mampu sahaja akan mengunjungi café ini.  Tetapi disebalik banyak kenyataan sinis ini kita tidak boleh menidakkan bahawa ianya adalah trend muda mudi sekarang untuk memilih café berstatus internasional seperti Starbuck Coffee. 

Starbuck Coffee merupakan rangkaian café yang mempunyai signaturenya tersendiri iaitu adunan kopi import dari pelbagai Negara di dunia.  Dimiliki sepenuhnya oleh Berjaya Coffee Company Sdn Bhd yang beribupejabat di Kuala Lumpur dibawah pegangan lesen oleh Starbuck Coffee International.  Operasinya di Malaysia bermula pada tahun 1998 dan sekarang sudahpun mempunyai lebih 190 cawangan di seluruh Malaysia. 

Sibu, Sarawak mempunyai keistimewaan tersendiri apabila Starbuck Coffee Sibu yang akan beroperasi di 1E, Lorong Pipit 4, Pekan Sibu kelak merupakan yang terbesar pernah didirikan di Sarawak.  Terbesar di Sarawak dan telahan lagi ianya dibuka di Sibu sudah tentu kita teruja mendengarnya.  

Dan sudah tentu pihak pengurusan Starbuck tidak akan membuat sedemikian rupa jika tidak mempunyai perancangan yang teliti. Sibu dipilih kerana mempunyai potensinya yang amat besar yang kita sendiri tidak melihatnya.   

No comments:

Post a Comment