Monday 5 August 2019

SARAWAK BINA SENDIRI JALAN 12KM HUBUNG LIMBANG/BRUNEI


TATKALA Putrajaya bertindak tidak mahu meneruskan pembinaan jalan yang menghubungkan Limbang dan Brunei menerusi projek Pan Borneo Highway maka sudah tentu Limbang tidak akan mendapat limpahan ekonomi seperti yang dimahukan sebelumnya.  Bertindak daripada itu dan memahami betapa pentingnya kemajuan Limbang lebih-lebih lagi hubungkaitnya dengan negara jiran iaitu Brunei Darussalam, Ketua Menteri Sarawak iaitu Datuk Patinggi Dr. Abang Abdul Rahman Johari mengwar-warkan Kerajaan Sarawak akan membina sendiri jalan penghubung Limbang/Brunei melalui Jambatan Limbang yang mana jaraknya sepanjang 12 km.

Menurut Ketua Menteri Sarawak cadangan pembinaan itu telahpun dipersembahkan kepada Paduka Sultan Brunei, Sultan Hasanal Bolkiah ketika kunjungannya ke Brunei baru-baru ini dan baginda telahpun memberikan sokongan penuh untuk projek tersebut.   

Pautan berita penuh:


Begitulah hendaknya di dalam kita memperkatakan pembangunan Sarawak, tiada satu pun wilayahnya yang harus disisihkan.  Hanya pemerintahan daripada parti Sarawak sendiri yang mengenal kehendak dan aspirasi rakyat dan bukannya parti daripada Malaya yang mana pemimpinnya hanya mendatangi Sarawak sehari dua.  Malah pemimpin PH dari Sarawak yang sedia ada di dalam kabinet Persekutuan pun hanya mampu menjadi “Ya Tuan” sahaja.  


#SarawakDiutamakan 

No comments:

Post a Comment