Sunday 4 August 2019

SARAWAK SUDAH SERAH RM350 JUTA SEKARANG LAKSANAKAN JANGAN BERBOHONG -KM ABG JO-


ISU sekolah-sekolah daif adalah yang paling tular diperkatakan sekarang malah kecenderungan Persekutuan yang cuba mempolitikkannya biarpun hakikatnya itu adalah bidang kuasa persekutuan selama ini.  Dan baru-baru ini kenyataan Lim Guan Eng yang menuntut Sarawak membayar hutang sebanyak RM350 juta daripada jumlah RM1 bilion bayaran timbal balik serupa “ah long” diselar oleh rakyat Sarawak sendiri.  

Dan hari ini, Ketua Menteri Sarawak yakni Datuk Patinggi Dr. Abang Abdul Rahman Johari menjelaskan kepada rakyat melalui ucapannya ketika Pelancaran GPS Zon 2 di Dewan Masyarakat Semeba, Batu Kitang bahawasanya SARAWAK SUDAHPUN MENJELASKAN DUIT RM350 JUTA untuk membaikpulih sekolah-sekolah daif di Sarawak seperti yang dipinta.  Dan beliau tegas berkata bahawa tatkala ianya sudah diberikan, PERSEKUTUAN HARUS SEGERA MELAKSANAKANNYA DAN JANGAN MENJADI PEMBOHONG.

Jika diikutkan sememangnya wajar KM Abang Jo berkata sedemikian kerana kita al-maklum betapa Kerajaan yang memerintah sekarang terlalu banyak pusingan U nya sehingga boleh tersesat di dalam bulatan.


Pautan berita penuh seperti berikut:


#SarawakDiutamakan 

No comments:

Post a Comment