Tuesday 11 September 2018

ANWAR PILIH PORT DICKSON


BERDASARKAN kepada isu terkini seperti yang diwar-warkan di dalam sidang media Parti Keadilan sebentar tadi maka sudahlah terang lagi bersuluh bahawasanya Datuk Seri Anwar Ibrahim akan kembali ke arena politik Malaysia. Telah dinyatakan dengan mengkhusus yang DSAI akan mencuba nasibnya untuk pertama kalinya bagi Parlimen Port Dickson.

Di dalam kenyataan media itu turut menyaksikan penyandang Port Dickson iaitu Ahli Parlimen Danyal Balagopal Abdullah sudahpun menghantar surat pemberitahuan untuk mengosongkan kerusi Port Dickson bagi membenarkan DSAI bertanding mewakili PKR di parlimen tersebut.

Untuk rekod berdasarkan undang-undang pilihanraya Malaysia, pihak Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia mempunyai tempohmasa 60 hari untuk mengadakan pilihanraya kecil dan sama-samalah kita tunggu samada akan ada pertandingan atau tidak. Mungkin pilihanraya kecil ini adalah antara PRK yang paling ditunggu-tunggu oleh rakyat Malaysia kerana umum mengetahui betapa DSAI menunggu begitu lama untuk mengapai jawatan Perdana Menteri Malaysia.

No comments:

Post a Comment