Friday 14 December 2018

BARU BIAN "HILANG" LAGI!


SELEPAS tidak menghadiri mesyuarat pucuk pimpinan Parti Keadilan Rakyat peringkat pusat tempohari, kali ini Menteri Kerja Raya Malaysia yang juga Ahli Parlimen Selangau iaitu Baru Bian turut "lesap" buat kali kedua. Mesyuarat parti yang dijadualkan hari ini jam 3 petang turut dihadiri oleh Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Hotel Hilton ternyata gagal memikat hati beliau untuk menghadirinya.

Setakat ini tidaklah diketahui apakah pula alasan beliau namun menurut sumber dalaman, mesyuarat di Kuching sekarang diadakan dalam situasi tegang lebih-lebih lagi desas-desus menyatakan kemungkinan besar Larry Sng yang akan mengambilalih kepimpinan tertinggi PKR Sarawak. Dalam pada itu turut dinyatakan bahawa MP Miri iaitu Dr. Michael Teo Yu Keng turut menawarkan diri sendiri bagi jawatan tersebut.

Yang pasti, kehilangan Baru Bian untuk kali ini seperti sudah ada tanda-tanda pemberontakan dalaman di dalam pentadbiran PKR Sarawak. Baru Bian merupakan calon 'favourite' akar umbi PKR Sarawak. Sama-samalah kita tunggu apa kesudahannya kelak.

-RP-

No comments:

Post a Comment