Wednesday 1 November 2017

“NASI LEMAK” KE PERSADA DUNIA


PADA pertandingan Miss Universe 2016 untuk segmen baju kebangsaan menyaksikan Ratu Malaysia 2016 iaitu Kiran Jassal mengenakan baju bertemakan menara berkembar Petronas KLCC.  Satu langkah berani dan bijak oleh pereka fesyen pada ketika sehingga menyaksikan ianya trending dan viral.  Mungkin sesuatu yang diluar kotak pemikiran kita pada ketika itu namun sebaliknya negara Thailand tampil kreatif dengan seni fesyen baju berlatarbelakangkan kenderaan tuk-tuk mereka.  

Itulah evolusi dunia fesyen terkini yang semakin pelik tetapi tetap menampilkan keunikan tersendiri. Untuk pertandingan Miss Universe 2017 pula, Malaysia dengan beraninya menampilkan menu makanan pula untuk mewakili identiti negara iaitu Nasi Lemak.  Ratu Malaysia 2017 iaitu Samatha Katie James akan memperagakan fesyen Nasi Lemak ini untuk edisi ke-66 Miss Universe 2017 yang berlangsung di Las Vegas, Amerika Syarikat pada akhir November ini.  

Sama-sama kita nantikan samada fesyen nasi lemak yang dibawa ke Miss Universe 2017 akan memberikan sesuatu kepada kita sesuai dengan”trademark”nya yang enak dan pedas bagi penggemarnya.  Syabas kepada perekanya yang berani dan berfikir di luar kotak.  

Malaysia Boleh!

No comments:

Post a Comment