Saturday 9 March 2019

VIDEO PROMOSI RMWF MENANG ANUGERAH EMAS DI ITB BERLIN 2019


DISEBALIK promosi rancak yang dilakukan oleh Kerajaan Sarawak bersempena dengan Tahun Melawat Sarawak 2019, semalam 9hb Mac 2019 menyaksikan video promosi Rainforest Music Festival yang meletakkan nama Sarawak sebagai tumpuan dunia saban tahun telah berjaya memenangi anugerah Emas The Golden City Gate 2019 di ITB Berlin, Jerman iaitu satu acara tahunan antarabangsa yang berkisar tentang dunia pelancongan.  Ianya merupakan satu penghormatan besar untuk Sarawak lebih-lebih lagi video promosi tersebut dihasilkan sepenuhnya oleh sebuah produksi Sarawak iaitu Asa Esa yang menggunakan tenaga seni kreatif anak Sarawak sendiri.  

Anugerah tersebut diterima oleh Datuk Haji Abdul Karim Rahman Hamzah yang merupakan Menteri Pelancongan, Kesenian, Kebudayaan, Belia dan Sukan Sarawak yang juga ADUN Asajaya dari President Golden City Gate, Mr. Wolfgang Jo Huschert di Malaysian Pavillion, Messe Berlin, Jerman.  

Syabas dan tahniah diucapkan kepada Sarawak Tourism Board, Kementerian Pelancongan Sarawak dan sudah tentu Asa Esa.  Satu kejayaan yang membuktikan bahawa hasil kerja kreatif anak tempatan Sarawak boleh diiktiraf di peringkat dunia.  

No comments:

Post a Comment