Tuesday 7 March 2017

SOLIDARITI UNTUK MALAYSIA


SEJAK peristiwa pembunuhan abang tiri Presiden Korea Utara di KLIA2 tempohari, tumpuan dunia terarah dengan hubungan kedua-dua Negara.  Kemuncak kepada krisis diplomasi ini menyaksikan Malaysia mengusir keluar Duta Korea Utara 2 hari yang lepas. Tidak berpeluk tubuh akhirnya Pyongyang juga turut membuat hal yang sama malah mereka lebih ekstrim dengan menahan 11 petugas Wisma Putera di Pyongyang untuk tidak meninggalkan Negara mereka.

Maka bermulalah episode menuding jari warga netizen Malaysia sehingga ianya begitu menjengkelkan seolah-olah sudah hilang jatidiri sebagai rakyat Malaysia lagaknya.  Namun disebalik segala asakan anak Malaysia ini sesuatu yang wajar dipuji apabila ahli politik tanpa mengira kaum dan agama sehati sejiwa di Parlimen Malaysia menyokong segala usaha Perdana Menteri Malaysia di dalam memperjuangkan kedaulatan Negara Malaysia daripada diperkotak-katikkan Pyongyang.  Itulah seharusnya yang dilakukan oleh kita semua sebagai rakyat Malaysia. 

Diketika menghadapi krisis ini lebih-lebih lagi bermulanya semalam protokol kecemasan telah diaktifkan di Wisma Putera Pyongyang oleh rakyat Malaysia disana adalah penting untuk kita semua bersatu tanpa mengira parti politik.  Tunjukkan kesatuan kita sebagai anak Malaysia demi 11 nyawa yang berada di sana.  Kukuhlah berdiri di belakang Kerajaan Malaysia sekarang di dalam hal yang spesifik seperti ini. Malaysia sebuah Negara berdaulat dan begitu juga rakyatnya. Buangkan perbezaan politik kita dan BERSATULAH!

#Solidarity4Malaysia

#Save11Malaysian 

No comments:

Post a Comment