Monday 6 March 2017

STATUS TERKINI PROJEK JAMBATAN BAKO




BERKURUN lamanya penduduk di Kampung Bako bergantung sepenuhnya dengan kenderaan bot untuk menyeberangi perkampungan mereka jika hendak ke seberang.  Pelbagai kepayahan yang menjadi ceritera penghidupan mereka selama ini. 

Dan sekarang, impian sudah hampir menjadi kenyataan apabila satu projek yang dilancarkan oleh Allahyarham Tok Nan dengan penuh bergaya 2 tahun yang lepas bakal siap sepenuhnya tidak lama lagi.  Dengan kos sebanyak RM53 juta pembinaan jambatan sepanjang 280 meter ini bakal menghubungkan warga Kampung Bako dengan mudah untuk ke seberang.
 
Siapnya kelak sudah tentu akan memangkin sektor ekonomi penduduk setempat malah memudahkan sahabat handai untuk berkunjung tanpa menunggu air pasang mahupun surut.  Itulah antara kemudahannya yang menjadikan projek jambatan ini antara janji yang ditunaikan oleh Kerajaan Negeri Sarawak. 

Walau sudah beralih kepimpinan, setiap apa yang dijanjikan oleh Allahyarham Tok Nan akan direalisasikan.  Itulah antara janji Ketua Menteri baru Sarawak iaitu Dato Amar Abang Jo kepada rakyat Sarawak.


No comments:

Post a Comment