Saturday 7 May 2016

MUARA TUANG BEST!

KESEDERHANAAN beliau jelas kelihatan ketika seisi bersama rakyat Muara Tuang. Itulah Bang Dris yang tidak mendabik dada biarpun kemenangan besar beliau adalah sesuatu yang tidak diluar jangkaan. Manakan tidak di Muara Tuang yang mempunyai 52 ranting dan beliau menang di kesemua ranting-ranting ini.
Keputusan PRN di Muara Tuang semalam menyaksikan satu fenomena kerana amatlah jarang seorang calon baru mendapat jumlah undi yang besar sebegitu iaitu sebanyak 10,086 memilih Bang Dris yang mewakili BN-Pbb manakala untuk 1,508 untuk PAS dan 765 untuk PAN. Ini bermakna undi majoriti Barisan Nasional Sarawak bagi DUN Muara Tuang adalah sebanyak 8,578 undi. Angkanya sahaja sudah menunjukkan rekod yang cukup baik bagi Pasukan Adenan.
Yang pasti, rakyat Muara Tuang telah memilih dan mereka memilih salah seorang Pasukan Adenan iaitu Bang Dris untuk menjadi “manok sabong” mereka. Malah seluruh Sarawak juga telah memilih dan menyahut seruan Tok Nan untuk memberikan mandat besar kepada beliau dengan kemenangan 72 daripada 82 kerusi yang dipertandingkan.
Terima kasih Muara Tuang atas pemilihan yang cukup bijak ini dan terima kasih kepada seluruh orang Sarawak yang menyokong usaha Tok Nan untuk memperjuangkan apa yang menjadi hak kepada kita orang Sarawak seperti yang termaktub di dalam Perjanjian Malaysia 1963.
Memilih Pasukan Adenan merupakan simbol kepada aspirasi rakyat Sarawak yang mahukan Sarawak itu duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi dengan negeri-negeri di Semenanjung Malaysia. Yang pasti, Muara Tuang dibawah Bang Dris akan terus menyerlah dengan pembangunan seperti yang beliau dan Kerajaan Negeri Sarawak rancangkan.
“ Terima kasih rakyat Muara Tuang atas kepercayaan anda kepada saya. Maafkan saya jika ada senyum yang tidak terbalas. Huluran tangan yang tidak tercapai. Ucapan salam yang tidak terjawab. Saya hanya manusia biasa tetapi sekarang memikul tanggungjawab yang sangat LUAR BIASA.” - Bang Dris -
Tahniah Muara Tuang!
Tahniah Pasukan Adenan!
Tahniah Bang Dris!

No comments:

Post a Comment