Wednesday 4 May 2016

PARTI ASAL SARAWAK DIDAHULUKAN


LAUNGAN Sarawak Untuk Orang Sarawak berkumandang di sana-sini apabila bercakap mengenai kempen-kempen para bakal “YB” dari parti asal Sarawak. Sememangnya ianya mempunyai signifikasi yang tersendiri di dalam memperkatakan semangat juang anak Sarawak.
Dikala banyak parti luar (bukan asal Sarawak) mengeluarkan manifesto yang hakikatnya hanya bergelumang dengan isu-isu yang bukan isu Sarawak ianya berbeza sama sekali dengan perjuangan parti asal Sarawak. Barisan Nasional Sarawak dibawah pimpinan Datuk Adenan mengetengahkan isu yang dekat di hati Sarawak malah manifestonya kebanyakannya telahpun dilaksanakan dan banyak lagi yang di dalam perbincangan.
Parti bukan asal Sarawak pula banyak melebihkan isu Persekutuan yang hakikatnya bila difikirkan kembali walau apa jua keputusan Pilihanraya Negeri Sarawak nanti tidak mampu mengubah apa-apa pun kerana PRN berbicara soal halatuju Negeri Sarawak.
Dengan tempoh berkempen akan menutup tirai lebih kurang 36 jam lagi, amatlah diharapkan agar pengundi Sarawak memahami perbezaan antara isu yang dibawa oleh parti asal Sarawak vs parti bukan asal Sarawak. Datuk Adenan telah mengetengahkan “Adenan Team” yang cukup hebat untuk menjadi sandaran kita nanti di dalam memastikan Sarawak mendapat apa yang rakyat mahukan.
Sebagai orang Sarawak sudah tentu kita tidak mahu membiarkan keputusan negeri kita dipegang oleh ketua yang bukan asal Sarawak.
Kekallah Sarawak Bertuah, Teras Perjuangan Rakyat, Berjaya Berdaulat!

No comments:

Post a Comment