Tuesday 24 April 2018

DATO SERI HAJJAH NANCY BINTI SYUKRI


DATO SERI HAJJAH NANCY BINTI SYUKRI 
Calon BN P200 Batang Sadong 

TERKENAL dengan jolokan “Iron Lady” kerana yang empunya diri cukup hebatsebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang memegang lima portfolio sekaligus. Dari seorang peguam bertauliah terjun ke dunia politik dan akhirnya terpilih menjadi Ahli Parlimen Batang Sadong pada tahun 2008 atas tiket Barisan Nasional.

Dahulu kita hanya mampu berimaginasi bagaimana kalau suatu hari nanti Parlimen Batang Sadong boleh dihubungi dengan jaluran jalanraya dan jambatan dan sekarang ianya menjadi satu kenyataan apabila Jambatan Batang Sadong siap dibina dengan jayanya. Sekaligus mampu memangkin pertumbuhan ekonomi yang drastik untuk kawasan tersebut.
Penyandang Parlimen Batang Sadong ini biarpun wanita tetapi di sepanjang karier beliau telah berjaya membuktikan dunia politik itu tidak mengenal apa jantina sekalipun selagi masih ada tekad dan usaha untuk memajukan rakyat. Keluarga itu penting dan begitulah juga rakyat di Parlimen Batang Sadong adalah keluarga bagi dirinya biarpun berlainan bangsa dan agama selagi kita ORANG SARAWAK.

No comments:

Post a Comment