Monday 30 April 2018

YUSUF ABDUL WAHAB


YUSUF ABDUL WAHAB
Calon BN P206 Tanjung Manis

SETELAH pengunduran penyandangnya iaitu Puan Norah Abd Rahman dari mempertahankan kerusi Parlimen Tanjung Manis yang telah diwakili sejak di tahun 2008 lagi, muncul satu nama yang mungkin asing bagi kita tetapi tidak bagi warga Tanjung Manis itu sendiri yang sudah sahih akan bertanding pada PRU ke-14 ini.  Calon yang sebenarnya sudahpun mengetahui asam garam penghidupan masyarakat di Tanjung Manis lebih-lebih lagi di DUN Semob.

Yusuf Abdul Wahab nama diberi adalah calon baru untuk P206 Tanjung Manis yang akan bertanding atas tiket Barisan Nasional pada PRU ke-14 ini.  Beliau yang berusia 54 tahun ini dilahirkan pada tanggal 10 Disember 1963 dan dibesarkan di Kampung Paloh, Tanjung Manis. Atas kecemerlangan pendidikannya juga, anak Melanau ini mampu meneruskan pengajiannya sehingga berjaya merangkul Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Awam dari University of Nebraska-Omaha, Nebraska, USA.

Sebagai seorang Pengarah kepada sebuah syarikat kejuruteraan di Sarawak iaitu Jurutera Perunding Wahba sudah tentu kepakarannnya dituntut di dalam menjadikan Parlimen Tanjung Manis untuk lebih berdaya saing pada masa hadapan. Pembangunan infrastruktur, pendidikan serta menaiktaraf sosioekonomi masyarakat setempat adalah antara bidang yang sentiasa mendapat tempat dihati beliau untuk dimajukan sekiranya terpilih kelak.  

#PRU14
#CalonBNSarawak 

No comments:

Post a Comment