Wednesday 13 February 2019

SUASANA PILU DI PENJARA BANTEAY MEANCHAY MENJELANG HARI BERKASIH SAYANG 14 FEBRUARI



PILU dan kesedihan jelas terpandang tatkala 47 tahanan rakyat Malaysia dipertemukan buat kali pertama dengan rombongan dari Sarawak yang diketuai oleh MP Julau, Tuan Larry Sng dan juga kakitangan Wisma Putra di Penjara Bantaey Meanchay di Cambodia hari ini.  Turut ada bersama rombongan adalah ibu kepada Yusuf Islam bin Halik, Puan Zunita Sedini, beberapa waris keluarga yang lain dan pihak media.  Mereka berlepas ke Cambodia awal pagi tadi dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching, Sarawak.  

Walaupun bukan keseluruhan waris keluarga tahanan yang mampu datang namun sedikit sebanyak 44 tahanan anak Sarawak sudah tentu mampu tersenyum bahagia sedikit kerana hakikatnya orang Sarawak tidak pernah melupakan mereka lebih-lebih lagi di ketika di dalam musibah sebegini.  Difahamkan lawatan rombongan dari Sarawak ini dikawal dengan ketat oleh pegawai penjara disana dengan tiada peralatan telefon mudahalih, kamera dan sebagainya boleh dibawa masuk.  

Di dalam lawatan ini, pihak tahanan turut diberikan maklumat bahawasanya pihak Kerajaan Malaysia sedang membuat apa yang terbaik untuk membebaskan mereka dan seterusnya pulang ke tanahair dengan selamat.  

Berita penuh ada di pautan ini:


Teaser adalah gambar Tuan Larry Sgn, Puan Zunita Sedini ketika menunggu penerbangan ke Cambodia dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur awal pagi tadi, 13 Februari 2019


#prayfor47Malaysian 

No comments:

Post a Comment