Sunday 3 April 2016

3 PENJURU LAGI DI DUN N72 LAMBIR?


TIADA spekulasi mengenai “Winnable Candidate” untuk DUN 72 Lambir kerana penyandangnya telah berkhidmat dengan penuh cemerlang.  Dan kerana itulah beliau dicalonkan semula bagi mempertahankan DUN N72 Lambir. 
Yang dimaksudkan adalah YB Ripin Lamat yang akan terus dikekalkan untuk menjadi “pahlawan” PBB-BN di DUN Lambir seperti yang diwar-warkan oleh Ketua Menteri Sarawak, Datuk Adenan di Lambir baru-baru ini.  Kecemerlangan beliau di DUN Lambir serta aura “Adenan Ways” akan memastikan PBB-BN terus berkuasa di Lambir untuk PRN Sarawak ke-11 nanti. 
Menurut corat-coret PRN Sarawak ke-11 yang akan diadakan bila-bila masa, dikatakan bahawa untuk DUN Lambir ini berkemungkinan besar pertandingan 3 penjuru akan diadakan.  Calon PKR iaitu Mohdar Ismail yang juga merupakan Ketua PKR Sibuti dikatakan sudah bersedia untuk menjadi calon Pakatan Harapan di Lambir.  
Manakala di kem PAS pula belum lagi bertanding sudah mempunyai keyakinan bahawa mereka mampu menawan Lambir melalui calon mereka iaitu Mohammad Ariafiazul Paijo, juga seorang anak tempatan Lambir.   
Dengan jumlah pengundi berdaftar seramai 17,125 orang sudah tentu DUN 72 Lambir akan menyaksikan pertandingan yang menarik.  Untuk rekod, pada PRN Ke-10 2011 menyaksikan penyandang DUN Lambir iaitu YB Ripin Lamat mendapat undian sebanyak 4,625 undi sementara Zohaidah Suboh (PKR) 3,104 undi manakala Johari Bujang (SNAP) 683 undi.  

No comments:

Post a Comment