Wednesday 23 November 2016

IRENE CHEN MENGUKIR NAMA SARAWAK, MALAYSIA

 Irene Chen (tengah) bersama barisan hakim MPA

 Antara hasil seni Irene Chen yang dipertandingkan


IRENE Chen, itulah nama seorang anak Sarawak yang telah mengukir namanya di pentas fotografi dunia.  Bukan sesuatu yang mudah namun berkat kesabaran serta usaha yang tidak mengenal lelah akhirnya beliau mendapat pengiktirafan dunia yang sesungguhnya harus kita bangga. 
Anak Sarawak yang berasal dari Kuching, Sarawak ini baru-baru ini telah berjaya melayakkan dirinya menjadi “associate” di United-Kingdom Master Photographers Association (MPA). Dengan pengiktirafan itulah juga menjadikan Irene Chen merupakan anak Sarawak dan wanita Malaysia yang pertama mampu pergi sejauh itu di dalam pentas fotografi dunia yang kompetitif.  Selain itu difahamkan juga bahawa beliau juga merupakan jurufoto kedua dari Asia yang mana tema fotonya berkisar kepada dunia kanak-kanak, bayi dan kehamilan berjaya mendapat tempat di MPA.   
Tahniah diucapkan kepada Irene Chen atas kejayaan di yang sesungguhnya tidak ramai mengetahuinya.  Semoga kejayaan beliau turut menjadi pendorong semangat kepada jurufoto-jurufoto di luar sana untuk terus berkarya bagi mengharumkan nama Negara di pentas antarabangsa.  

No comments:

Post a Comment