Monday 7 November 2016

KENYATAAN FITNAH KE ATAS CM SARAWAK


Kenyataan fitnah yang dilemparkan oleh Page "Sarawak Keluar Malaysia 2012" 


Sidang Media Dari CM Office pada 7 November 2016 

VIRAL di dalam beberapa hari ini mengenai kenyataan yang konon-kononnya diucapkan oleh Ketua Menteri Sarawak, Datuk Adenan.  Kenyataan itu telah dimuatnaik oleh sebuah laman page facebook yang bernama Sarawak Keluar Malaysia 2012. 

Namun hakikatnya segala kenyataan tersebut adalah sebenarnya sengaja dimanipulasi oleh pihak pentadbir page tersebut bagi menyemarakkan lagi api agar ada ketegangan berlaku diantara Kerajaan Negeri Sarawak dengan pihak persekutuan.  Segalanya adalah fitnah semata-mata yang mana TIDAK PERNAH SEKALIPUN Datuk Adenan pernah mengeluarkan kenyataan seperti itu. 

Sebaliknya sejak hari pertama menjawat jawatan No. 1 Kerajaan Sarawak, awal-awal lagi Datuk Adenan malah sehingga ke hari ini beliau sering berkata bahawa autonomi yang dituntut selama ini adalah penuntutan hak dan TIDAK SESEKALI BERHASRAT MEMBAWA SARAWAK KELUAR DARI MALAYSIA. 

Diharap warga netizen tidak mudah menerima bulat-bulat segala propaganda daripada mereka yang tidak bertanggungjawab. Selidikilah dahulu dan gunakanlah kebijaksanaan kita semua untuk menapis setiap artikel sebelum mula berkongsi di laman media sosial. 

Dilampirkan juga sidang media daripada Pejabat Ketua Menteri Sarawak yang menafikan setiap fitnah yang dilemparkan ke atas Ketua Menteri Sarawak, Datuk Adenan. 


No comments:

Post a Comment