Thursday 25 June 2020

MOHON MAAF SECARA TERBUKA ATAU AZIZ ISA AKAN DISAMAN RM5 JUTA


PEPATAH lama ada mengatakan cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar yang bermaksud berhati-hati semasa mengeluarkan percakapan kerana percakapan yang sembarangan akan membawa akibat yang buruk.  Maka begitulah yang terjadi ke atas Abdul Aziz Isa, pemimpin Pemuda Sosialis DAP Sarawak yang juga . Melalui kenyataan beliau yang dimuatnaik di laman mukabuku beliau pada tanggal 7 Jun 2020 yang mana menurut Dr. Kamarul Zaman Yusoff, seorang pensyarah Universiti Utara Malaysia adalah satu artikel yang berunsur fitnah ke atas beliau.  

Dek kerana itu difahamkan Dr. Kamarul Zaman Yusuff melalui peguamnya telah menghantar surat kepada Aziz Isa menuntut beliau untuk membuat permohonan maaf tanpa terbuka dan mengaku bahawa artikel itu adalah satu kenyataan fitnah terhadap dirinya disamping Aziz Isa turut harus membuat satu akurjanji agar tidak mengulangi perbuatan seperti itu terhadapnya pada masa hadapan.  Aziz Isa diberikan tempoh tujuh hari untuk membuat perkara tersebut atau Dr. Kamarul akan menyaman beliau sebanyak RM5 juta.  

Dinyatakan juga bagi mempertahankan dirinya, Dr. Kamarul turut membuat tindakan yang serupa ke atas dua lagi individu politik dari DAP iaitu Dr. P. Ramasamy (ADUN Perai) dan Syerlena Abdul Rashid (ADUN Seri Delima).  Kedua-duanya turut dituntut untuk membuat hal yang sama seperti Aziz Isa atau masing-masing disaman RM5 juta.


Pautan berita penuh:


Jika diikutkan RM5 juta bukanlah sedikit malah boleh sahaja digunakan untuk membiayai kempen pilihanraya DUN Sarawak yang akan menjelang tidak lama lagi.  Namun apakah Abdul Aziz Isa akan menjilat ludahnya kembali dengan mengaku bahawa artikel beliau pada tanggal 7 Jun 2020 itu hanyalah satu fitnah dan dibuat sembrono sudah tentu akan dinantikan kita semua.  Kita tunggu.. 

Fitnah dan PH berpisah tiada.

No comments:

Post a Comment