Thursday 25 June 2020

TEKUN MOBILEPRENEUR 2.0 BANTU RIDER PENGHANTARAN BELI KENDERAAN BARU


CERITA tentang rider penghantaran sememangnya amat dekat dihati kita semua kerana demi mencari rezeki yang halal mereka sanggup berhujan berpanas malah cukup terdedah dengan kemalangan dan sebagainya untuk memenuhi permintaan daripada pelanggan.  Kisah mereka yang sering dimuatnaik di ruangan media sosial seringkali mendapat perhatian daripada kita semua lebih-lebih lagi ketika Malaysia menghadapi Perintah Kawalan Pergerakan, inilah antara nadi penyambung “nyawa” kita untuk membeli makanan mahupun barangan yang kita mahukan.  

Ada berita baik untuk semua rider penghantaran di luar sana kerana Kerajaan Malaysia menerusi Tekun Nasional akan melancarkan Tekun Mobilepreneur 2.0 untuk membantu rider penghantaran pada 7 Julai 2020.  Tekun Mobilepreneur 2.0 ini akan menggunakan peruntukan didalam PENJANA yang mana pihak Tekun Nasional akan menyediakan kemudahan pembiayaan maksimun sehingga RM10,000 kepada rider penghantaran bagi membeli motosikal yang baharu dan modal pusingan.  

Menurut Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi,  Datuk Seri Dr Wan Junaidi bin Tuanku Jaafar menyatakan setiap para rider penghantaran yang memohon perlulah berdaftar dengan syarikat e-hailing dan melepasi syarat-syarat yang telah ditetapkan.  Pembiayaan seperti ini diharap akan dapat membantu para rider penghantaran yang sememangnya antara barisan hadapan yang mampu melonjak ekonomi negara seperti yang diharapkan.  

Pautan berita penuh:

No comments:

Post a Comment