Friday 12 June 2020

TERIMA KASIH RAKYAT SARAWAK KERANA BERDISIPLIN - CM ABG JO-


TANGGAL 12 Jun 2020, berlangsung satu mesyuarat MKT PBB di ibupejabat PBB yang mana dipengerusikan oleh Datuk Patinggi Dr. Abang Abdul Rahman Zohari bin Tun Datuk Abang Haji Openg.  Ianya dihadiri oleh semua MKT PBB yang mana menyaksikan mesyuarat itu berlangsung dengan norma baharu iaitu mengikut SOP yang telah dibenarkan.  

Antara agenda di dalam mesyuarat itu adalah untuk menzahirkan ucapan terima kasih kepimpinan Negeri Sarawak kepada semua rakyat Sarawak yang telah memberikan kerjasama serta amat berdisiplin ketika Perintah Kawalan Pergerakan berlangsung.  Menurut CM Abang Jo andainya tiada kerjasama daripada rakyat Sarawak sudah tentu rantaian jangkitan Covid-19 di kalangan rakyat Sarawak tidak dapat dikawal.  Selain itu beliau turut menzahirkan ucapan terima kasih kepada frontliners (KKM, PDRM, ATM, BOMBA, APM) yang telah menunjukkan komitmen yang tinggi sepanjang kita berperang dengan Covid-19 di Sarawak. Beliau turut menghargai segala komitmen yang telah ditunjukkan oleh Jawatankuasa Pengurusan Bencana Negeri Sarawak yang dipengerusikan oleh Datuk Amar Douglas Unggah Embas serta Majlis Keselamatan Negara. Ucapan penghargaan turut ditujukan kepada badan-badan bukan kerajaan (NGO) yang telah turun padang membantu rakyat Sarawak di dalam pengagihan bantuan dan sebagainya.  

Sesungguhnya Sarawak sedang menuju ke garisan penamat sekarang dan kerjasama semua masih lagi dituntut biarpun kita sudahpun beralih ke Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan yang menyaksikan banyak kelonggaran baik dari sektor ekonomi diberikan kepada semua.  Jangan lalai dan terus patuhi SOP.

#kitajagakendiri
#patuhiSOP
#fightscovid19

No comments:

Post a Comment