Monday 19 September 2016

BIADAPNYA DAP!


KITA boleh berbeza ideologi politik dan kita bebas untuk bersuara tetapi setiap sesuatu itu ada batasannya.  Dan memperlekehkan serta menghina seseorang yang sudah meninggal dunia hanya kerana perbezaan politik adalah sesuatu yang tidak boleh kita terima sebagai satu masyarakat majmuk yang terdiri daripada pelbagai bangsa dan agama. 

Inilah yang terjadi apabila berita perginya ke rahmatullah Allahyarham Datuk Dr Harun Din yang juga Mursyidul Am PAS di USA 2 hari yang lepas memenuhi ruang media massa di Malaysia.  Pengikut tegar DAP terus mengeluarkan kata-kata hinaan kepada Allahyarham umpama tiada seorang pun boleh menemui ajal di dunia ini.  Dan lebih memeritkan lagi pemimpin DAP juga senada seirama seperti Jeff Ooi, MP Jelutong. 

Bagi Setiausaha Agung DAP pula iaitu Lim Guan Eng hanya seperti melepas batuk di tangga sahaja apabila hanya menyatakan kekesalan beliau tetapi masih besar kepala tidak mahu memohon maaf secara rasmi kepada keluarga Allahyarham dan juga umat Islam di seluruh Malaysia amnya. 

Manakala pemimpin-pemimpin DAP di kalangan kaum Melayu dan beragama Islam pula hanya diam seribu bahasa seolah-olah mengiyakan sahaja perbuatan pengikut dan rakan pemimpin mereka.   

Kebiadapan pengikut dan pemimpin DAP harus diajar dan memohon pihak PDRM untuk mengambil langkah-langkah yang perlu kerana ini bukan kali pertama mereka berbuat demikian.  

No comments:

Post a Comment