Monday 17 July 2017

JAMBATAN BARU UNTUK BATANG LASSA


PROJEK Pan Borneo Highway sedang rancak dibina di Sarawak sekarang.  Sejajar dengan itu juga banyak jalan pesisir di Sarawak turut dinaiktaraf sebagai penghubung kepada lebuhraya ini kelak ke seluruh kawasan luar bandar.  Tidak ketinggalan untuk wilayah Mukah - Tanjung Manis yang turut menyaksikan pembinaan jalan pesisir diperhebatkan.
Bagi memberi impak ekonomi yang lebih kukuh maka beberapa hari yang lepas menyaksikan Ketua Menteri Sarawak iaitu Datuk Amar Abang Abdul Rahman Zohari menyatakan persetujuannya untuk membina satu lagi jambatan baru bagi Batang Lassa.  Ianya dikatakan apabila siapnya kelak akan menjadi jambatan kedua terpanjang di Sarawak setakat ini pernah didirikan.  Walaupun jumlah kos sebenar masih belum lagi diputuskan namun pembinaan jambatan ini sudah tentu akan memberikan 1001 faedah kepada penduduk di sekitarnya.  
Sarawak sekarang sedang menuju ke arah pembangunan yang mampan dan diharap rakyat akan terus memberi sokongan kepada Kerajaan Negeri Sarawak untuk memberikan perkhidmatan yang terbaik untuk kita semua.  

No comments:

Post a Comment