Tuesday 18 October 2016

SEBUAH RUMAH TERES UNTUK WATSON NYAMBEK


PERNAH beliau hampir jatuh kerana akan diistiharkan muflis dan Kerajaan Sarawak melalui Ketua Menteri Datuk Adenan menghulurkan tangan dengan tidak sesekali membiarkan beliau bersendirian.  Penyelesaian tunggakan pinjaman bank sebanyak RM80,000 telah dilangsaikan sehingga membenarkan beliau tidak lagi menghadapi masalah kebangkarapan.  Inilah salah satu cara untuk membalas kembali jasa anak Sarawak yang terkenal namanya sebagai jagoan pecut Malaysia yang sekarang masih lagi berdiri utuh membantu anak Sarawak untuk menjadi jaguh pecut sepertinya.   
Dan semalam menyaksikan Watson Nyambek “The Flying Dayak” menerima kejutan besar daripada Ketua Menteri Sarawak sendiri apabila dihadiahkan pula dengan sebuah rumah teres satu tingkat yang bernilai RM350,000.  Ianya adalah hasil pemuafakatan 2 syarikat perumahan iaitu Naim Holdings dan Syarikat Perumahan Nasional Berhad yang bergandingbahu memberikan hadiah yang begitu bermakna kepada Watson dan keluarganya. Rumah ini terletak di dalam kawasan perumahan Vista Perdana, Miri yang juga merupakan daerah kelahiran Watson sendiri. 

Terima kasih Datuk Adenan dan pihak korporat yang prihatin dan bersatu hati menghargai jasa anak Sarawak ini.  Tahniah saudara Watson Nyambek dan semoga hadiah ini akan terus membakar semangat untuk terus memajukan sukan pecut di kalangan anak Sarawak.   

No comments:

Post a Comment