Monday 13 February 2017

STATUS TERKINI LEBUHRAYA PAN BORNEO - JAJARAN TELOK MELANO




"MUN aku pembulak, kitak urang nekok palak aku tapi mun ada dak mesin di sia tengah bekerja, aku nekok palak kitak urang" -Allahyarham Tok Nan-
Itulah antara bait-bait kata ucapan Allahyarham Tok Nan sewaktu perasmian jajaran Pan Borneo Highway di Telok Melano, Sematan tahun lalu. Dalam nada berjenaka tetapi sebenarnya mempunyai  makna yang cukup mendalam lebih-lebih ramai yang berkata BN hanya pandai membuat janji.
Hakikatnya tiada projek segera menjelang pilihanraya kerana banyak yang sedang rancak dibangunkan dan ini termasuklah status terkini jajaran Telok Melano.  Betapa tidak sabar kita menanti ianya siap namun kita akur pembinaan seperti ini perlu waktu untuk bagi mengawal mutu status perhubungan darat yang digelar lebuhraya ini.
Siapnya projek pembangunan ini sudah tentu akan memberikan impak yang positif untuk pembangunan dan ekonomi Tanjung Datu. Rakyat Tanjung Datu sudah tentu tidak mahu projek ini tergendala hanya kerana tersalah pilih pemimpinnya.  Legasi pemerintahan Tok Nan akan diteruskan oleh DPDA Hajjah Jamilah binti Haji Anu jika ingin menyaksikan apa yang dimulakan oleh Allahyarham suaminya ini nanti ditunaikan dengan jayanya. 


No comments:

Post a Comment