Tuesday 27 December 2016

PROGRAM BACK TO SCHOOL BINTULU 2017




2016 akan melabuhkan tirainya dalam beberapa hari lagi. Maka menjelmalah tahun 2017 yang sudah tentu menandakan bahawa inilah tahun baru persekolahan bagi anak-anak kita.  Sekarang ramai ibubapa sudah membuat persediaan yang perlu bagi anak-anak mereka menyambung persekolahan. Tetapi bukan semua yang bernasib baik kerana janganlah kita melupakan keluarga yang kurang berkemampuan.

Untuk ke sekian kalinya Program Back To School Bintulu 2017 diadakan lagi iaitu hasil daripada inisiatif MyCare dengan kerjasama daripada i-Bantu dan IKRAM wilayah Bintulu.  Untuk kali ini seramai 42 orang pelajar terpilih untuk menerima peralatan persekolahan baru.  42 pelajar ini adalah anak-anak penduduk di Kampung Baru Laut, Kampung Jepak dan Kampung Kemunting, Kuala Tatau. 

Badan-badan NGO ini bersatu hati untuk melestarikannya dengan membuat pembelian sendiri ke gedung-gedung yang menawarkan harga yang berpatutan. Dan sekali lagi kerana niat yang baik sudah tentu ada yang turut menyokong iaitu untuk pembelian persekolahan kali ini mendapat “diskaun istimewa” dari pihak Sing Kwong Supermarket, Bintulu. 

Melihat anak-anak ini menerima bantuan persekolah sudah tentu tersentuh hati kita.  Semoga usaha murni ini akan diteruskan untuk tahun-tahun berikutnya.  Semoga anak-anak pewaris pemimpin Negara ini mendapat motivasi untuk terus menimba ilmu sebalik mungkin.  

No comments:

Post a Comment