Monday 17 April 2017

PENGHORMATAN UNTUK “THE POCKET ROCKETMAN”


SUKAN SEA akan menjengah Kuala Lumpur menjelang Ogos 2017 ini yang mana menyaksikan banyak persediaan seperti menaiktaraf beberapa infrastruktur sukan sudah banyak yang siaga sepenuhnya.  Dan ini termasuklah Velodrom Nasional dan trek berbasikal BMX di Nilai, Negeri Sembilan yang mana kosnya sahaja mencecah RM80 juta yang dibina sejak di tahun 2015 lagi.
Sebagai satu penghormatan kepada Juara Dunia di acara keirin Kejohanan Berbasikal Trek Dunia UCI di Hong Kong beberapa hari lepas iaitu anak Malaysia berasal dari Dungun, Trengganu iaitu Azizulhasni Awang akan menjadi atlet berbasikal pertama yang akan mencuba velodrom tersebut menjelang minggu ini. Pandangan beliau sudah tentu dituntut mengenai kesiagaan velodrom tersebut sebelum diserahkan kepada penganjur Sukan SEA kelak.  
Untuk rekod, hampir 10 tahun lamanya pelumba berbasikal Malaysia iaitu turut dikenali sebagai “The Rocket Pocketman” ini menanti dengan sabar untuk memenangi slot juara dunia yang pertama baginya.  Tanpa usaha serta penat lelah mengharungi latihan serta keazaman yang kuat sudah tentu sukar untuk mencipta kejayaan lebih-lebih lagi ramai yang mempertikaikan keadaan fizikal beliau yang lebih kecil berbanding dengan atlet-atlet dari benua Eropah khususnya.

No comments:

Post a Comment