Wednesday 4 January 2017

KSU DITANGKAP, WANG TUNAI & JONGKONG EMAS DISITA


SELEPAS siri penangkapan rasuah penjawat awam berjawatan tinggi yang mengejutkan Malaysia tahun lalu, sekali lagi pembuka tahun baru 2017 diwarnai dengan cerita yang sama. Pada kali ini seorang penjawat awam berjawatan Ketua Setiausaha sebuah kementerian dan rakan subahatnya pula ditangkap oleh SPRM di Subang Jaya semalam.

Menurut apa yang dilaporkan, KSU ini adalah seorang bergelar “Datuk” yang didapati menyalahgunakan kuasanya untuk pemilihan kontraktor, pembekal dan vendor bagi sebuah kementerian kerajaan di Malaysia sejak tahun 2010. Seorang individu yang juga rakan subahatnya turut dikatakan menjadi pemain peranan penting bagi menerima segala suapan.

Kali ini SPRM menyita sejumlah wang tunai yang dianggarkan di dalam jutaan ringgit Malaysia malah juga jongkong-jongkong emas yang dianggarkan bernilai hampir RM3 juta.

Tahniah SPRM dan teruskan perkhidmatan yang cemerlang. Kita tidak mahu Malaysia ini menjadi Negara rasuah seumpama sebiji epal yang ranum di luar tapi busuk berulat di dalamnya.
 

No comments:

Post a Comment