Monday 23 January 2017

PRK N3 TANJUNG DATU


BUKAN lagi satu rahsia kerana ianya sudahpun ditetapkan oleh SPR bahawa rakyat di DUN N3 Tanjung Datu akan mula membuat pilihan siapakah yang akan mewakili suara mereka di DUN Sarawak kelak. Dimulai dengan penamaan calonn pada 4 Februari, undi pos 12 Februari dan tarikh pilihanraya sebenar pada tanggal 18 Februari 2017 ini. 
Setakat ini belum lagi ada pengesahan sebenar siapakah yang akan menjadi calon bagi PBB-BN di Tanjung Datu setelah perginya penyandangnya iaitu Allahyarham Tok Nan pada 11 Januari 2017 yang lepas.  Trek rekod Allahyarham di Tanjung Datu sememangnya mengkagumkan sehingga pada PRN ke-11 yang lepas, Allahyarham menang bergaya sehingga lawannya iaitu Jazolkipli Numan (PKR) tersungkur sehingga kehilangan wang deposit.  Inilah aura Team Adenan yang langsung tidak boleh disangkal sama sekali pada PRN yang lepas. 
Manakala di dunia media sosial pula corat-coret calon PRK Tanjung Datu sudahpun bermula usai sahaja tamat Hari Berkabung Sarawak pada hari Rabu yang lepas.  Dikala itu yang bertiup kencang merupakan kemungkinan besar isteri kepada Allahyarham Tok Nan iaitu Datin Patinggi Hajjah Jamilah Anu dikatakan bakal menjadi calon menggantikan suaminya.  Tidak kurang juga yang mencongak 2 anak lelaki Allahyarham Tok Nan iaitu Aziz Adenan dan Azizul Annuar Adenan harus diberikan peluang untuk meneruskan legasi kepimpinan ayahanda mereka di Tanjung Datu. 
Seperti yang diwar-warkan oleh MP Santubong yang juga merupakan Pengarah bagi PRK N3 Tanjung Datu untuk PBB-BN semalam menyatakan bahawa PBB Tanjung Datu telah mengusulkan 3 nama sebagai calon untuk bertanding di PRK N3 Tanjung Datu kelak. Siapakah yang empunya diri seperti di dalam cadangan PBB Tanjung Datu masih lagi tidak diketahui kerana hanya Ketua Menteri Abg. Jo yang mempunyai hak untuk memilih siapakah calon yang layak.
Jadi, sama-samalah kita tunggu pengumumannya kelak. 

No comments:

Post a Comment