Wednesday 10 August 2016

MIEZA NAWAWI, SILA LETAK JAWATAN!



KERANA pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa perumpamaan lama yang menunjukkan betapa kita perlu berhati-hati apabila berbicara. Tetapi kerana keangkuhan seorang yang baru sahaja bergelar Ahli Parlimen Belia Malaysia mewakili zon Sarawak iaitu Nurwynie Sharmiza binti Nawawi atau terkenal dengan panggilan Mieza Nawawi di laman facebooknya tidak menggunakan sebaik mungkin bidalan lama itu.
“Bodoh”, “shallow dude” itulah yang dilabelkannya ke atas kepimpinan negeri Sarawak yang dipimpin oleh Datuk Adenan. Tidak cukup dengan itu menghina dan melabelkan warga kerja anak Sarawak sebagai “kepakaran ke laut” , “hanya pemenuh kuota kerja” dan “tiada professionalism” turut menghiasi keangkuhan dirinya. Kesemua ini telah menghiris hati rakyat Sarawak yang mana diterjemahkan melalui betapa viralnya ketidakpuasan rakyat kepadanya tanpa mengira kaum dan agama bersatu memerangi keceluparan anak Sarawak yang menjadi pengkhianat negeri sendiri ini.
Kenyataan maaf yang tidak langsung menunjukkan keikhlasan hatinya turut menjadi kecaman rakyat Sarawak. Tanpa pernah segan dan malu serta tidak belajar dari kesilapan, beliau masih lagi mendabik dada atas nama mewakili belia mengenai hak untuk bersuara. Tidak semudah itu untuk bermain kata-kata kerana jika beliau seorang yang biasa itu mungkin boleh diterima tetapi tidak jika ianya adalah daripada APBM yang mana menjadi tonggak kepada barisan pelapis pemimpin Sarawak suatu hari nanti. 
Sikap angkuh serta kedangkalan beliau ini harus diajar kerana kita orang Sarawak tidak akan membenarkan individu seperti ini menginjak-nginjak bangsa dan negeri sendiri sewenang-wenangnya. Bertanggungjawablah dengan setiap perbuatan dan jangan umpama hanya melepas batuk di tangga. 
Nurwynie Sharmiza binti Nawawi @ Mieza Nawawi jika mempunyai maruah harus MELETAK JAWATAN SEBAGAI APBM ZON SARAWAK. Ramai lagi belia anak Sarawak yang lebih layak untuk menggantikan tempatnya di parlimen belia.

No comments:

Post a Comment