Friday 4 October 2019

PH MAHUKAN SARAWAK KERANA SARAWAK KAYA!


DAHULU GST itu dijadikan modal PH untuk “berdrama” dengan rakyat dan rakyat termakan pujukan tersebut sehingga membenarkan mereka berkuasa.  Dan sekarang sudah kedengaran untuk mereka “mengembalikan” semua GST itupun masih lagi cara berkias iaitu andaikata rakyat mahukan.  

Mengulas hal tersebut, Datuk Seri Wan Junaidi bin Tuanku Jaafar yakni Ahli Parlimen Santubong menyatakan hanya di dalam tempoh 500 hari sahaja Kerajaan PH telah “berjaya” mengurangkan 11 sovereign funds iaitu 2/3 daripada nilainya pada tahun 2017.  Kemudian Petronas pula dibantai dengan RM82 bilion dan hasil jualan aset kerajaan pula sebanyak RM20 bilion.  Biarpun begitu hutang negara tetap melonjak daripada RM668 bilion kepada RM712 bilion.

Lagi menambah derita dengan pelabur asing sudah hilang keyakinan untuk melabur di Malaysia dan nilai matawang ringgit jatuh menjunam berbanding USD iaitu sekarang nilainya RM4. Bursa saham Kuala Lumpur pula cacamerba dengan penurunan mata demi mata sehingga menjadi “sore loser” di dunia.

Jadi apalagi yang mereka perlukan bagi menyelamatkan Malaysia selain daripada mencari negeri mana yang boleh dijadikan modal untuk kembali segar jika tidak Sarawak yang kaya raya.  Memenangi PRN yang bakal tiba itu adalah satu misi wajib.  

Pautan berita penuh seperti berikut:

Jangan tidak tahu atau buat-buat tidak tahu.

#IamSarawakian
#SarawakFirst 

No comments:

Post a Comment