Tuesday 3 December 2019

KES SAMAN DOUGLAS VS VERNON: KELIBAT VERNON DICARI


ANDAI berani menebang maka beranilah memikul itulah kata bidalan lama yang mengatakan betapa setiap individu itu sekiranya betul-betul bertanggungjawab atas hal yang telah dia lakukan.  Namun untuk kes saman Timbalan Ketua Menteri iaitu Datuk Amar Douglas Uggah Embas melawan Ketua Penerangan Parti Keadilan Sarawak iaitu Vernon Kedit yang diperdengarkan di Mahkamah Kuching pada hari ini, kelibat Vernon langsung tidak kelihatan.  

Lebih menarik lagi ketika disoal oleh pemberita di ruang Mahkamah Kuching, peguam Vernon iaitu Desmond Kho juga tidak mempunyai jawapan yang konkrit atas “kehilangan” anak guamnya.  

Di dalan prosedur saman DA Douglas ke atas Vernon ini dikatakan melibatkan jumlah saman sebanyak RM1 juta jika DA Douglas berjaya.  

Ini bukan jumlah yang boleh diambil ringan dan dek kerana itulah biarlah kita berpada-pada di dalan mengeluarkan kenyataan berbaur politik seperti kata perumpamaan lama, cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar.

Dan menurut perkembangan terkini dari Mahkamah Kuching menyatakan bahawa kes ini dianggap mempunyai unsur fitnah dan KEPUTUSAN kes akan dibuat esok hari, 4/12/2019 pada jam 11 pagi esok.

No comments:

Post a Comment