Wednesday 23 March 2016

DUN N71 BEKENU DIPERTAHANKAN ATAS TIKET BN


SETELAH melalui pelbagai kontroversi, akhirnya YB Rosey Yunus disahkan akan terus mempertahan DUN N71 Bekenu atas tiket Barisan Nasional.  Inilah percaturan terbaru Datuk Adenan yang sukar untuk diramal oleh mana-mana pihak.

Jauh sebelum itu, penyandang DUN Bekenu ini telah menimbulkan pelbagai tanda tanya kerana meninggalkan SPDP untuk bersama-sama membarisi TERAS dan statusnya di kelompok pemimpin Barisan Nasional Sarawak sukar diramal.  Tetapi seperti kata Datuk Adenan sewaktu di Lambir semalam, inilah yang terbaik kerana mereka merupakan barisan pemimpin “Team Adenan” yang akan memastikan kemenangan berpihak kepada BN Sarawak.

Dengan pengundi berdaftar seramai 12,238 pengundi yang rata-ratanya dari etnik Kedayan dan Iban, sudah tentu DUN Bekenu nanti akan menyaksikan satu corak pengundian yang menarik untuk kita saksikan.   Untuk rekod pada PRN Ke-10 2011, DUN Bekenu menyaksikan pertembungan 4 penjuru yang berlaku antara Dayang Juliana Awang Tambi (PCM), Thony anak Badak (PR), Ishak bin Mahwi (SNAP) dan Rosey Yunus (SPDP-BN).  Pada masa itu, YB Rosey memenanginya dengan mendapat 4846 undi dengan majoriti 3714 undi mengatasi yang lain. 

No comments:

Post a Comment