Saturday 19 March 2016

IBARAT MELEPAS ANJING TERSEPIT, SUDAH TERLEPAS DIA MENGGIGIT


“Sarawak berjaya mewujudkan persepsi bahawa perbezaan fahaman politik tidak akan menjejaskan sifat kemanusiaan apabila mereka tetap bersatu membantu suami (Wong). Terima kasih saya ucapkan kepada BN dan rakyat Sarawak terutama kepada Ketua Menteri, Tan Sri Adenan Satem”. – Irene Mary Chang Oi Ling, Jun 2014 –
ITULAH kata-kata yang diucapkan oleh balu kepada ADUN Bukit Assek, Mendiang Wong Ho Leng dari DAP kira-kira 2 tahun yang lalu apabila beliau menerima derma ehsan daripada Barisan Nasional Sarawak sebanyak RM1 juta bagi membiayai kos perubatan mendiang suaminya di Singapura pada ketika itu.  Setelah rayuannya tidak didengar oleh DAP sebaliknya pimpinan Datuk Adenan yang tampil menghulurkan bantuan. 
Namun itu dahulu, sekarang lain pula nada balu kepada ADUN Bukit Assek ini apabila dengan megahnya berkata bahawa bantuan yang dihulurkan itu adalah hasil duit pembayar cukai di Sarawak.  Beliau yang sekarang merupakan Naib Pengerusi DAP Sibu dan Ketua Wanita DAP Sarawak dikatakan sedang sibuk melobi untuk bertanding di DUN Bukit Assek.
Jika hendak berpolitik sekalipun tiada salahnya kerana itu hak semua tetapi janganlah sesekali memutarbelitkan kenyataan kerana itu sudah menampakkan betapa kotornya permainan politik DAP yang apabila zaman susahnya memohon daripada Kerajaan Barisan Nasional tetapi apabila senangnya cuba berdalih dari kenyataan. Jika difikirkan balik jumlah RM1 juta itu jika digunakan untuk rakyat Sarawak yang lain sudah tentu mendatangkan banyak manfaat bersama.
Individu seperti Irene Mary bolehlah diibaratkan seperti melepas anjing tersepit, sudah terlepas dia menggigit.  Adakah mereka yang mempunyai fahaman opportunis seperti ini ingin kita jadikan sebagai pembela kita? Fikir-fikirkanlah.

No comments:

Post a Comment