Friday 24 January 2020

3 WARGA CHINA POSITIF CORONAVIRUS DI MALAYSIA


YANG paling kita sebagai rakyat Malaysia CUBA ELAKKAN namun inilah antara risiko yang harus kita tempohi apabila sesuatu epedemik melanda dunia.  Tiga orang pelancong warga China DISAHKAN POSITIF CORONAVIRUS di Malaysia.  Mereka telah dikuarantin di Hospital Sungai Buluh dan melalui ujian klinikal disahkan dijangkiti virus tersebut.

Berdasarkan rekod menunjukkan warga china ini adalah pelancong yang mengambil penerbangan dari Guangzhou ke Singapura pada tanggal 20 Januari 2020. Kesemua mereka adalah ahli keluarga kepada seorang lagi pelancong China yang ditahan dan positif virus corona di Singapura.   Tiga warga China ini masih lagi berada di Hospital Sungai Buluh untuk mendapat rawatan seterusnya.  

Pautan berita penuh:

https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2020/01/649836/tiga-pelancong-china-positif-coronovirus-2019-ncov-di-malaysia?fbclid=IwAR0jbzrs9bBD0LMB7uHxW8RK74QvLApBf7fu3xSY8DxGTbpffXiV2Or44Zw

Melihat perkembangan ini sudah tiba masanya Kerajaan Malaysia menarikbalik buat sementara waktu keistimewaan tanpa visa untuk pelancong warga China. Nyawa rakyat Malaysia harus didahulukan daripada kita berbicara Tahun Melawat Malaysia 2020.

No comments:

Post a Comment